torsdag 3. september 2015

Torsketunger tilbehør

Beregn 4-torsketunger pr person, avhengig av størrelse Skyll, rens og tørk og torsketungene. Vend torsketungene i hvetemel tilsatt salt og pepper, så i. Kjøp torsketunger i skreisesongen og server sprøstekte torsketunger som forrett eller koserett, med en god hjemmelaget remulade og litt sitron. Beregn 3-torsketunger pr person, avhengig av størrelse og ca 1g fersk torskerogn pr person. Start med å lage remulade: Rens og finhakk sjalottløk.


Sprøstekte torsketunger hører til norsk tradisjonsmat, og bør nytes i skreisesongen. Nyt dem i skreisesongen, dette er sjelden vare. Torsketunger oppskrift med kalorier, allergener og pris. Kjempegod oppskrift på panerte torsketunger servert med chilimajones. Vi anbefaler chilimajonesen fra Jacobs Utvalgte.


Til forretten passer godt med noen salatblader, litt. Siden det var første gangen jeg både lagde og smakte torsketunger hold jeg meg noenlunde tradisjonelt i tilbehøret. I denne oppskriften serveres de med en hjemmelaget tartarsaus. Tungene selv ble dobbeltpanert og godt stekt. Oppskrifter for stekte torsketunger oppskrift.


Nå er det noen år siden stekte torsketunger sto regelmessig på vintermenyen. Med så gode råvarer som torsketunger , behøver du ikke gjøre så mye. Kokte torsketunger oppskrift med kalorier, allergener og pris.


I norske fiskevær har man alltid spist torsketunger. Den kjøttfulle biten er egentlig hakemuskelen under fiskens tunge. Tradisjonelt er det skoleungdom. Lag en smakfull salat med sprø torsketunger. Prøv noe nytt: sprøstekte torsketunger med frokostblanding.


Du kan søke etter ingredienser, temaer, oppskrifter og måltider Eks. Hva med å servere torsketunger som forrett til. Utfordringen er satt igang av undertegnede og øktene logges på instagram.


Uer Sprøstekt uer med godt tilbehør. Frityrstekte torsketunger med salat og dipp. Både tilbehør og potetmosen kan varieres i det uendelige.


Lise Finckenhagens karri- og sesamstekte torsketunger med hjemmelaget remulade. I føljetongen sesongbasert mat, kommer det idag litt om frityrstekte torsketunger. For å være ærlig synes jeg ikke torsketunger høres særlig godt ut. Jeg tør nesten ikke kjøpe det når det finnes i butikken for da forspiser jeg meg. Ingredienser: Først må torsketungene skylles og tørkes godt av.


Vendes først i egg og deretter i griljermel blanda med litt salt og sitronpepper. Matretten jeg har en opplevelse av enten fremkaller elsk eller hat! Jeg befinner meg i kategorien som elsker dem. Har du aldri smakt torsketunger.


Noen vil sikkert rynke på pannen når de ser ordet torsketunger , mens andre vil slikke seg om munnen. For min egen del så elsker jeg disse tungene av. Godfisk: sprøstekte skreitunger og grønnkålsnacks.


Forrige helg gjorde jeg en veldig morsom jobb for. Elegant appetittvekker, snacks eller tilbehør til burgeren – valget er ditt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg