søndag 6. mars 2016

Tahini kjøpe

Søk Fortere, Bedre og Smartere her! Jeg vil lage hummus, og den eneste ingrediensen jeg ser at jeg mangler er tahini. Jeg har en relativt stor innvandrerbutikk i nærheten, tror dere de vet hva jeg.


Alt du trenger å vite om tahini ,. Mat er en fin ting å kjøpe med hjem og tahini er både drøyt og holder seg fint i månedsvis. Kom nettopp hjem fra Kypros.

Er det noen plass d går an å få. Tahini er en masse av malte og rista sesamfrø. Massen brukes i matlagning. Tahinien lages i Midtøsten av avskallede, lettristede frø.


Herlig pålegg som pålegg, nydelig i dressinger i tillegg er det den hemmelige ingrediensen i hummus – og oppskriften har kun én ingrediens! Her er oppskriften på hummus for de som vil at det skal gå fort og som ikke liker, får ikke tak i eller ikke ønsker å kjøpe tahini. Jeg lager gjerne tahini selv.


Det er superenkelt og mye billigere enn å kjøpe. I tillegg er den veldig drøy i bruk og har lang holdbarhet, så det trengs ikke.

Det er enkelt å lage selv, og du kan spare mye penger på det fremfor å kjøpe i butikken. Inneholder mye næringstoffer og bør derfor inkluderes i kostholdet. Hummus har sitt opphav fra Midtøsten, og er en puré som vanligvis lages av kokte og moste kikerter tilsatt hvitløk, tahini , sitronsaft og olivenolje. Blir hummus like godt uten tahini ? Sparer jo dødsmye i forhold til å kjøpe disse hermetiske greiene.


En søt pasta laget av malte sesamfrø. Jeg pleier å kjøpe imperial pear fra st. Du kan også lage hummus uten. Jeg har ikke opplevd at hjemmelaget tahini får et slikt oljelag på toppen, men så har jeg heller aldri klart å få til å lage perfekt tahini selv. Smak til med mer salt, tahini eller sitronsaft, om nødvendig.


Tusen takk for utrolig god tips på hummus, skal aldri mer kjøpe ferdig hummus. Perfekt på brødskiven, på kjeks eller knekkebrø samt godt i asiatisk og. Den brukes ofte i hummus og mat fra midtøsten.


Den finnes å kjøpe på glass. Men heldigvis gjer nokon dette for deg, og du får kjøpt tahini på større matbutikkar eller helsekost. Eit glas held seg lenge,.


Jeg kjøper tahini fra butikker, helst tyrkiske merker men hvis man trenger tahini og ikke har det tiljengelig er det greit å lage selv. Fordelen med hjemmelaget.

Sammen med knuste sesamfrø eller tahini så er kikertene også fullverdige proteiner du kan bygge. Vi sparer både plass og miljøet ved å kjøpe. Nøtter bør helst oppbevares i fryseren (særlig om du kjøper mye av gangen),. How to make our quick and easy tahini recipe that’s so much better than anything you can buy at the store.


Plus, lots of suggestions for using it.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg