fredag 2. februar 2018

Bone gulvbelegg

Gulvtepper, vegg til vegg tepper, gulvbelegg , teppefliser, løpere, trappetepper. Kjøp tepper med valgfrie mål. Hos Ruugs lager vi gulvteppet ditt etter dine mål. Gulvbelegg trenger jevnlig vedlikehold for at de skal holde seg pene.


Friske og rene gulv er grunnlaget for et godt innemiljø. I tillegg til at gulvets levetid heves. Jeg har alltid forestilt meg bonig som noe man gjør på skoler og i bedrifter med digre maskiner og sånn. Men nå hører jeg om at folk boner gulvene sine hjemme.


Linoleumsbelegg er lett å holde rent. Det holder med tørrmopping eller fuktig rengjøring med pH-nøytralt vaskemiddel, f. På en del flasker med bonemiddel står det i alle fall at du kan bone laminatgulv, men jeg har aldri prøvd. Har brukt på et gulvbelegg ,. Mange tenker at de skal bone gulvet om. Et gulvbelegg i en bedrift eller en butikk i dag koster store summer.


Boning av gulv er hensiktmessig å utføre, men er ikke like aktuelt som før. Grunnen er at boning av gulv medfører mer kostnader enn f. Boning er en viktig del av vedlikehold av gulv med harde gulvbelegg. Vi har profesjonelt utstyr og kursede renholdere, som kan gi gulvet den behandlingen det trenger.


Det blir viktig at jeg bruker et nøytralt vaskemiddel slik at jeg ikke løser opp bonevoksen med et fettløselig vaskemiddel. Jeg planlegger å bruke hetter Johnsom. Vi har selv linoleum i gangen og på kjøkkenet og jeg er veldig lei det.


Fokus på miljø, nedbrytbarhet og gjenbruk har også talt til linoleums fordel, og mange. Visste du at den ble oppfunnet for. Kan være greit å bone gulvet etterpå. Bruker man grønnsåpe på gulvbelegg blir det fettbelegg. Vinyl leveres stort sett med PUR overflate­finish som er lett å rengjøre.


Men når PUR slites bort, må belegget bones. Da går vedlikeholds­kostnadene opp. Spesielt gulvbelegg som vinyl og linoleum behøver boning med et topplag av. Du får leige bonemaskin hos f. Ramirent eller butikker som selger gulvbelegg f. Koster mellom 1til 2pr dag. Så slipper du å slite ut armer.


Alle priser er ekskl mva! Det finnes også ren underlagskork i bane, beregnet under alle slags gulvbelegg. Noen typer gulvbelegg har godt av å bones. Det er mye dyrere å bytte gulvbelegg. Ren Service AS utfører trygg og skånsom rengjøring av linoleum- og vinulgulv.


Med oppskuring og polish-behandling forblir de flotte - og får lang levetid. Eneste jeg finner av bone.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg